Het is duidelijk. We doen mee met de grote jongens.
datum: 7 januari
plaats: Neom
Tóch wil dat niet zeggen dat we direct het gaspedaal door de bodem (moeten) drukken. Juist niet, want mensen-kinders wat is het spannend.
First things first
Eén van onze one-liners is: “Winnen doe je tussen je oren”.
En het moet me van het hart; maar we hebben nog geen enkele lekke band gereden (waar mag ik afkloppen). Al dat ge*** over scherpe stenen, lekke banden, onderweg banden lenen. Hoeft niet, als je raceteam maar op één lijn zit. Richard moet goed rijden, Jan moet de banden(spanning) in de gaten houden en Raph moet op tijd aangeven hoe er gereden moet worden én welke ondergrond er aan komt. Om een lang verhaal kort te maken: communicatie én vertrouwen. Bukken maar heren, d’r komt een veer aan! TOP!
Zo … dat moest ik eerst even kwijt 😉
Zo hou ik geen nagel meer over
…. dán maar geen nagels!
We doen nu echt mee met de grote jongens en dat maakt het super spannend. Wat je tijdens de afgelopen etappes dan ook ziet, is dat er een enorme strijd in het middenveld gaande is. Een strijd waarin wij volop meestrijden. Een strijd die we met de vorige truck bij lange na niet aan hadden kunnen gaan.
Vanaf de start van deze derde etappe heeft er gedurende de hele proef, bij ieder meetpunt, nog géén half uur tussen positie 10 tot en met positie 20 gezeten. Een half uur?!? Dat is een verkeerde afslag, dat is een lekke band (toch weer die band ;), dat is één moment van twijfel, dat is net die ene keer tóch vastzitten.
En laten daar nou 7 (!) Nederlandse teams bij zitten, waaronder wij!
Huzink, Versteijnen, Becx, Van de Laar, Zuurmond, die andere De Groot en wij dan dus. Wie maakt het foutje, wie vindt nét dat snellere stukje, wie (onder)houdt zijn spullen net wat beter …
Kortom: winnen doe je tussen je oren:
- We weten dat we een hele goed truck hebben, die heeft zich al bewezen.
- We weten dat we een heel goed team hebben, dito 😉
- Dit is pas de derde etappe
- Er gaan gegarandeerd trucks uitvallen. Misschien Nederlandse, misschien andere.
En als je dán in de buurt blijft, dan kan je slim winnen.
En wat denk je???
En dan nog even deze
Goed lezen …
Eerlijk is eerlijk … we kunnen er van uitgaan dat dit niet klopt. Maar ja, wat de definitieve finish positie dan wel is weet ik (hier in Noordwijk) eigenlijk ook nog niet.
TIP: straks RTL kijken. Wie weet …
Special stage 4 – 8 januari
Lus achter de rug, op naar de volgende etappe.
“On the agenda this day you will find equal parts sandy stretches and gravel sections, mostly on tracks. However, do not confuse speed with precipitation, as the arduous navigation will require some clear choices. History buffs will be keen to get their cameras out as they pass close to Nabatean temples.”
Opvallendste zinsnede hierin is: “However, do not confuse speed with precipitation, …” ; verwar snelheid echter niet met haast. Dat wordt dus weer een pittige navigatie klus.
- Van: Neom
- Naar: Al-‘Ula
- Special: 453 km
- Verbinding: 223 km
- Totaal: 676 km
- Assistentie: 500 km
Uitzendschema RTLGP
- Uitzending regulier: dagelijks vanaf zaterdag 4 januari t/m zaterdag 18 januari 2020. Start uitzending circa 18.30 uur
- Uitzending herhaling: dagelijks vanaf zaterdag 4 januari t/m vrijdag 17 januari 2020 & 19 en 25 januari 2020. Start uitzending tussen 22:30 en 23:00 uur (na de film). Op 19 en 25 januari 2020 circa 16:00 uur