6 en 7 januari
Riyad, 7 januari
Nadat het raceteam het bivak van Riyad verlaten had is het serviceteam eigenlijk linea recta weer naar bed gegaan. Van 5 op 6 januari zijn ze namelijk onverwacht tóch langer met de truck bezig geweest. Tot het begin van de middag hebben zij hun slaap ingehaald.
Simone heeft de hospitality truck van onder tot boven schoongemaakt, drie (!) wasjes gedraaid (inclusief een wasje voor de monteurs van Coronel) waarna ze de RAM gepakt heeft om samen met een teamlid van Riwald boodschappen te gaan doen.
Met die rust om me heen ben ik begonnen met de mailing over 4 en 5 november. Uiteindelijk bleek tot toch nog wel een heel stukje tekst te worden 😳. Daarnaast heb ik ook nog een flink aantal andere administratieve zaken in orde te krijgen. Dus geen nieuws, misschien zelfs wel een beetje saai, maar oh-zo productief.
Aan het eind van de dag kwam het raceteam weer het bivak op. Helaas met gemengde gevoelens over de geleverde prestatie … nou ja die dagen zitten er ook tussen.
Niet gek laten maken, op tijd naar bed en morgen “gewoon” weer genieten.
Diegene die als eerst buiten loopt, loopt eerst (!) een rondje om de truck.
Je weet maar nooit. Van de week merkte Mac al een euvel mbt lekkende koelvloeistof, vandaag zag ik dat de band rechts voor zo plat als een dubbeltje was.
💪🏼 Stage 6 from Riyadh 🔄 Riyadh – part 2
🚒 #522 #followthefiremen
➡️ Liaison: 216 km
➡️ Special: 404 km
✅ Check points: 2
📌 Waypoints: 8
⏱ Stage ranking: 16th
🏁 General ranking: 10th
Je weet maar nooit. Van de week merkte Mac al een euvel mbt lekkende koelvloeistof, vandaag zag ik dat de band rechts voor zo plat als een dubbeltje was. Johan, Chris en Mike opgetrommeld. Okay het was geen Redbull maar binnen 10 minuutjes zat er een hagelnieuwe band om heen. Voor menigeen zal onze slagmoersleutel ook als wekker functie gedaan hebben. Sorry 😜
Goed … verder met de ochtend, bakkie, ontbijten en om 0800 uur (local) ging het raceteam, achtervolgt door Simone en ondergetekende, op weg. Simone en ik waren ronde enen terug, waarna ik direct achter de computer gekropen ben, het raceteam is nu (14.25 local) met de laatste way points bezig.
Het is ondertussen 18.11 uur (local) De mannen zijn tevreden binnen.
En wat ligt het weer dicht bij elkaar. We zijn vandaag dus als 16de gefinisht, maar dat scheelt maar een half uurtje met de nummer 1 Karginov. Er hoeft maar iets te gebeuren en de stage ranking ziet er helemaal anders uit.
Na een slechte dag van gister, en die rare start-verplaatsing daarvoor, moesten we vanaf de start van de special een hoop goed maken. Dat lukt niet direct op de dag daarna. Zeker niet tijdens deze special. In de eerste twee-derde van de stage hadden we veel last van stof van de voorgangers. Er waren ook de nodige verraderlijke afstappen en ravijnen. Dat soort terrein, omstandigheden en tragere voorgangers kan desastreuse gevolgen hebben voor de truck wanneer er op basis van haast/onrust beslissingen gemaakt worden.
Na de neutralisatie kwam het team meer en meer in het ritme, de voorgangers werden minder en de truck werd lichter waardoor deze ook nog beter tot zijn recht kwam.
Slim en hard doorrijden: “smart and steady winst he race” 😉
En dan zit de laatste special voor de rustdag er ook op.